Prof. Dr. Gürkan ARIKAN

       Kadın Hastalıkları ve Tüp Bebek Uzmanı

Çocuğum olmuyor

Soru:Slm doktor bey ben 32 yındayım tüp bebek denemesi yaptık 22 yumurta çıktı 9 emriyo oluştu 5.gün tıransfer yapıldı tutmadı kalan emriyolar olumsuz dendi ben ne yapmalıyım

Cevap: Filiz hanım mesajınızı geç gördüm. Durumunuzu anladım. Yumurta sayı ve kalitesi iyi ise öncelikle rahim içi ile ilgili bir sorun geliyor akla. Embryo o gün mü transfer edilmeli idi (ERA testi)? yoksa daha sonra mı? rahim içinde engelleyecek küçük de olsa bir yapı var mı (polip, yapışıklık). Bunlarla ilgilenerek çözüme ulaşabiliriz. Gelin görüşelim. Doç. Dr. Gürkan Arıkan randevu için 0537 7747361 veya 02123103100

kahve renginde bazende kırmızı renkte akıntılarım oluyor

Soru: Slm doktor bey ben 2 ay önce sezaryanlan doğum yaptım ozamandan beri kahve renginde bazende kırmızı renkte akıntılarım oluyor bir gün olmasa 2nci günü muhakak oluyom doktora gitim tahlil yaptırdım bişi çıkmadı neden ola bilir acaba

Cevap:Bir hormon düzensizliği gibi görünüyor. Ama yine de muayene etmeden bir şey söylemek imkansız. Bir muayene sonrası kesin bilgi verebiliriz

2 defa tupbebek denedık tutmadı

Soru: Mrb hocam bız sekız yıllık evlıyız 2 defa tupbebek denedık tutmadı ve gecmıs mayıs ayında sızın merkezınıze geldık bıze tupbebek olur dedıler dokdorumuz emre bakırcı oglu sorun esımde sprem sayısı 300yuz mılyon cıvarıdedı sızce nasıl hocam evet bız sızın merkezınıze gelcez ben bısorun yok dedıler hocam sızce normel yoldan hamıle kalırmıyım sımdıden tesekkurler hocam

 

Cevap: 300 milyon mililitrede ise çok yüksek bir değer. Sanırım bir yanlışlık var bu sayıda. Raporlarınız ile gelin, size yardımcı olabileceğimize inanıyorum. Doç. Dr. Gürkan Arıkan Tel.: 0212 3103100

yasmin hapını adetimden sonra kullanmaya başladım hamile kalırmıyım?

Soru: merhaba,adetimden birkaç gün sonra yasmin hapı kullanmaya başladım. eşimle cinsel ilişkiye girerken prezervatifte kullandık fakat yasmin hapı bugun bitti adetimm ise 3 gün gecikti acaba ilacın etkisimi yoksa hamile kalmış olabilirmiyim?

 

Cevap: Çok zor ihtimal olmakla beraber, geç başladınız ve yeni başladınız ise hap yeterli olmamış olabilir. 1 hafta daha bekleyin, adet gelmez ise hamilelik testi yaptırın. Dr. Gürkan Arıkan

Subseröz Myom

Soru: Hocam eşimde rahim arkasında 4,5 cm çapında 2 adet subseröz myom ortaya çıktı. Bize önerebileceğiniz nedir acaba? Yaşı:26 henüz çocuk sahibi değiliz 1-1,5 seneye kadar düşünüyoruz. Teşekkürler.

 

Cevap: 2 adet 5 cm ye yakın miyom'un alınması (kapalı cerrahi) uygundur.

M.K. adet düzensizliği

Soru: mrb.dr.Gürkan Bey Ben evlenmden önce 9 cm yumurtalık kistinden 1 aylık bir tedavi oldum tedavi sonucu yok oldu ama adet düzensizliklerim başladı.2-3 ay olamamaya başladım dr gitdim. Biyey yok dediler hormon sonuçlarımda temiz çıkdı.olmazsan gene gel dediler ama gidemedim. Evlendikden sonrada sürdü..2 dr gitdim bişey yok dediler..son bir dr daha gitdim rahimde yara olduğunu smer sonuncunda yoğun enfeksiyon çıkdı 2,5 senedir evliyim çocuğumuz olmadı.3-4 ayda bir oluyorum kendim olunca normal ilaçla olduğum zaman pıhtılı yoğun bir şekilde adet oluyorum.Dr hormon sonucuma bakdı bişey çıkmadı ama pelvik bölgemin şişlik olduğunu gaz yada kitle olacağını söyledi genel cerraha gitdim.yoğun gaz olduğunu bağırsaklarımın tembel olduğunu söyledi ilaç verdi.sonra dr' a gitdim tekrar baktığına adetimin 3.günü pelvik de kitle olduğunu söyledi mr verdi emin olmak için ama henüz gitmedim.Biraz Tedirgin oldum daha kapsamlı bir hastaneye gitmem gerekdiğini düşündüm.Herhangi bir ağrım yok.sadece adet olamıyorum onun sıkıntısı var.Gebe kalmak istiyorum kitle kesin varsa ameliyat olmadan gebe kalabilirmiyim?ben doğumla beraber yada sonra olmayı tercih ediyorum ama acil durumlar istisna bana tedavi olmamda yardımcı olabilirmisiniz? Durumumla ilgili kısacık bilgi verebilirmisiniz?

 

Cevap:Mine hanım geçmiş olsun. Karın içinde kitle nedir? tedavisi gerekir mi? önce bunlar açıklığa kavuşmalı. Hamilelik konusunu daha sonra değerlendirin ltf. ;sterseniz benden de görüş alabilirsiniz. Dr. Gürkan Arıkan 05335191143 Fulya Beşiktaş İstanbul

C.G.

Soru: merhaba. ben pco hastasiyim ve 5 yildir cocugum olmuyor. bana doktor glifor1000 kullanmami tavsiye etti hatta hamile kalirsam bile 3 ay kullanacagimi soyledi. sorum su ben bu ilaci kullanirke baya yorgunlasiyorum o yuzden her aks yaatmadan once kullaniyorum ama yinedee bende halsizlik yapiyor. sizce boyle kullanim sekli dogrumu ve bana yan etki yapa bilirmi? onceden tesekkur ederim

 

Cevap: Doz ve sürenin ihtiyaçlarınıza göre ayarlanması gereklidir. Sadece bununla hamile kalamayabilrsiniz. Hormon değerlerinizin yumurta gelişiminin izlenmesi ve gerekirse daha etkin tedavilerin yapılması iyi olur. Arzu ederseniz başvurun yardımcı olayım. Dr. Gürkan Arıkan

Sayfa 4 / 4